W 2016 r. polski producent leków, wyrobów medycznych, kosmetyków i suplementów diety umocnił pozycję lidera w segmencie OTC. Firma Aflofarm Farmacja Polska rozwija swój zespół, wchodzi w nowe kategorie produktów i rozszerza swoją działalność o rynki zagraniczne. Wraz z dynamicznym rozwojem firma chce położyć większy nacisk na działania społeczne, w szczególności te dotyczące profilaktyki prozdrowotnej.
W 2016 r. polski producent leków, wyrobów medycznych, kosmetyków i suplementów diety umocnił pozycję lidera w segmencie OTC. Firma Aflofarm Farmacja Polska rozwija swój zespół, wchodzi w nowe kategorie produktów i rozszerza swoją działalność o rynki zagraniczne. Wraz z dynamicznym rozwojem firma chce położyć większy nacisk na działania społeczne, w szczególności te dotyczące profilaktyki prozdrowotnej. Aflofarm Farmacja Polska od kilku lat nieprzerwanie jest liderem w sprzedaży w segmencie leków bez recepty (OTC), z ponad 7% udziałem w rynku i takimi markami jak Desmoxan, Neosine, Pulneo czy Opokan. To właśnie ten segment generuje największą część przychodów firmy. Od 20 lat Aflofarm funkcjonuje także na rynku leków dostępnych na receptę. Co ciekawe, w ciągu kilku lat zbudował bardzo silną pozycję w branży kosmetycznej. Według danych IMS Health, firma obecnie zajmuje drugie miejsce w Polsce pod względem sprzedaży dermokosmetyków w aptekach. 2016 rok był z pewnością jednym z najbardziej intensywnych dla Aflofarmu. Tylko w ciągu minionych 12 miesięcy firma wprowadziła na rynek prawie 130 produktów. Wśród najważniejszych można wymienić leki: Dafurag Max – pierwszy w Europie lek z furazydyną w dawce 100 mg w tabletce oraz Inventum – czyli jeden z pierwszych w Polsce leków z sildenafilem bez recepty. Duża liczba nowych wdrożeń powstała także w ramach nowej marki odżywek dla sportowców Formotiva, dystrybuowanej do sklepów z odżywkami i klubów fitness. Miniony rok był dla nas niezwykle pracowity. Jak pokazują statystyki średnio co trzy dni wprowadzaliśmy na rynek nowy produkt. Pod kątem wdrożeń jest to wynik nawet kilkukrotnie wyższy od tych, które osiągaliśmy w poprzednich latach – mówi Jacek Furman, prezes zarządu Aflofarm Farmacja Polska. – Najważniejsze dla nas są potrzeby pacjentów – to właśnie wsłuchiwanie się w ich głos oraz cenne sugestie farmaceutów są głównymi czynnikiami naszego rozwoju. Co ważne, siłą naszej firmy jest fakt, że nasze produkty – również odżywki, suplementy diety i kosmetyki – powstają w fabrykach, które spełniają standardy farmaceutycznego GMP, czyli w takich samych warunkach środowiska jak leki. Ta farmaceutyczna jakość jest podstawą naszego sukcesu, mówi Jacek Furman, prezes zarządu Aflofarm Farmacja Polska. Polskie leki nie tylko w Europie Choć firma Aflofarm Farmacja Polska działa głównie na rynku polskim, to ekspansja na rynkach zagranicznych z pewnością staje się coraz ważniejszym obszarem jej działalności. Świadczy o tym fakt, że w ciągu ostatnich czterech lat wartość eksportu firmy wzrosła o niemal 300%. Aktualnie produkty Aflofarmu można kupić w 27 krajach, w tym między innymi w Europie Środkowej: Węgry, Czechy, Rumunia, Bułgaria, państwach byłego związku radzieckiego, takich jak Gruzja, Białoruś, Ukraina, Turkmenistan, Azerbejdżan ale również w Turcji, Wielkiej Brytanii, Wietnamie, Grecji, Stanach Zjednoczonych oraz w krajach Bliskiego Wschodu, takich jak Irak, ZEA i Kuwejt. Siła tkwi w zespole Konsekwencją dynamicznego rozwoju firmy jest także wzrost zatrudnienia. W ciągu ostatniej dekady firma potroiła liczbę pracowników oraz rozwijała nowe linie produkcyjne w swoich fabrykach w Ksawerowie, Rzgowie i Pabianicach. Obecnie w Aflofarmie zatrudnionych jest ponad 800 osób, w tym przedstawiciele handlowi, przedstawiciele medyczni, technicy farmacji, pracownicy kontroli jakości, pracownicy produkcyjni i biurowi. Jesteśmy przekonani, że nasza silna pozycja na rynku jest przede wszystkim konsekwencją dobrze wykonanej pracy na każdym szczeblu. W branży farmaceutycznej w sposób szczególny sukces zależy od całego zespołu. To dzięki naszym pracownikom udało nam się stworzyć firmę, która jest w stanie z sukcesem rywalizować z globalnymi koncernami farmaceutycznymi – dodaje Jacek Furman. Szczególnie ważnym aspektem działalności firmy jest obszar R&D. Każdego roku Aflofarm inwestuje w działania badawczo-rozwojowe w segmencie ochrony zdrowia, a liczba osób zatrudnionych w tym obszarze systematycznie rośnie. Obecnie Pion Rozwoju to zespół złożony z ponad sześćdziesięciu osób - specjalistów z dziedziny farmacji, chemii, biologii, o wysokich kwalifikacjach i dużym doświadczeniu. W tym zakresie firma rozwija również współpracę z partnerami zewnętrznymi z całego świata w ramach zakupu i sprzedaży licencji oraz prowadzenia wspólnych projektów badawczo – rozwojowych. Prace prowadzone są we własnym zakresie oraz we współpracy z ośrodkami naukowymi, m.in. Uniwersytetami Medycznymi i Instytutami Naukowymi. Działalność społeczna i cele na przyszłość Od wielu lat poprzez lokalną fundację „My kochamy Pabianice”, działającą na terenie miasta i okolic, firma wspiera lokalne placówki medyczne, a także działania kulturalne i sportowe. Aflofarm współpracuje także z placówkami naukowymi, wspierając inicjatywy środowisk naukowych oraz pomagając finansowo najzdolniejszym studentom. W 2016 roku wartość środków przekazanych na działania charytatywne wyniosła ponad 1 000 000 zł. Obecnie, wraz z dynamicznym rozwojem, Aflofarm chce poszerzyć skalę swoich działań z lokalnej na ogólnopolską i powołać do życia fundację, której naczelnym celem będzie promocja profilaktyki prozdrowotnej i edukacja Polaków z zakresu medycyny i farmacji. Poza głównym celem Fundacja będzie także wspierać inicjatywy badawcze z dziedzin medycyny i farmacji. W 2017 r. celem firmy jest dalszy rozwój w kluczowych kategoriach produktowych i rozszerzenie działalności o nowe rynki zagraniczne. Firma chce też w sposób szczególny zwrócić uwagę na rozwój swojej podstawowej kategorii produktów, czyli leków, w tym leków na receptę.