Przedstawiciele obu spółek podpisali umowę o finalizacji transakcji, w ramach której Aflofarm nabył 100% udziałów Trec Nutrition. Tym samym jedna z największych polskich firm farmaceutycznych przejmie kontrolę nad spółką produkującą specjalistyczne preparaty dla sportowców. Wcześniej pozytywną decyzję w tej sprawie wydał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Finalizacja transakcji jest pewnego rodzaju kamieniem milowym w historii Aflofarmu. Po raz pierwszy sięgamy po wsparcie z zewnątrz. Zakup Treca otwiera przed nami bardzo duże możliwości w zakresie rozwijania oferty produktów skierowanych do sportowców, mówi Jacek Furman, prezes zarządu Aflofarm Farmacja Polska.Nie wykluczamy też kolejnych akwizycji firm działających w szeroko rozumianej branży zdrowotnej, podkreśla.
Prezes Aflofarmu zaznacza także, że współpraca między firmami będzie opierała się w dużej mierze na kontynuacji dotychczasowych działań:
Chcemy, by to połączenie niosło ze sobą możliwość wymiany wiedzy, doświadczeń, rozwoju zdolności produkcyjnych i marketingowych. Planujemy utrzymać też wszystkie marki należące do obu spółek, w tym m.in. Formotivę, Beltor i Better Choice, dodaje.
Dzięki tej transakcji Trec Nutrition otrzyma bardzo silnego partnera z mocnym zapleczem w obszarze farmaceutycznym, marketingowym i badawczo - rozwojowym. Za nami kilka miesięcy wzajemnych rozmów i negocjacji, podczas których zdążyliśmy się już dobrze poznać. Jestem przekonany, że połączenie sił z takim inwestorem, jak Aflofarm da mojej firmie potężny impuls do dalszego rozwoju, mówi Lech Kłoczko - założyciel Trec Nutrition.
Nowy prezes zarządu Trec Nutrition
W związku z finalizacją transakcji, nowym prezesem zarządu Treca został Jaromir Sroga, który ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie, m.in. w zarządzaniu markami i spółkami dużych grup mediowych. Pracował m.in. jako Dyrektor Biura reklamy, a następnie członek zarządu grupy Eurozet, właściciela takich stacji, jak m.in. Radio Zet, Zet Chilli, Zet Gold, Antyradio czy Radio Plus. Od 2015 roku pełnił też funkcję prezesa zarządu Maxus Polska – spółki należącej do GroupM/WPP - największego holdingu reklamowego na świecie. W ramach współpracy z grupą WPP uczestniczył m.in. przy projekcie fuzji dużych domów mediowych MEC i Maxus pod nazwą Wavemaker.
Na stanowisku prezesa zarządu Trec Nutrition zastąpił Lecha Kłoczko - założyciela firmy.
Połączenie sił w obszarze eksportu
Ważnym elementem współpracy między Aflofarmem, a Trec Nutrition będzie rozwój eksportu. W tym zakresie kompetencje obu spółek mogą stworzyć udaną synergię.
Będziemy kontynuować dotychczasową działalność w tym obszarze, ale dodatkowo połączymy siły oraz będziemy wymieniać się doświadczeniami w poszukiwaniu nowych rynków i obszarów działalności za granicą. Stąd przed nami seria spotkań, wymiany doświadczeń pomiędzy branżą farmaceutyczną, a odżywek dla sportowców a może nawet wspólnych spotkań z Klientami zagranicznymi, mówi Paweł Tomczak, dyrektor rynków zagranicznych w Aflofarmie.
Trec Nutrition ma rozwiniętą współpracę z dystrybutorami z ponad 40 krajów na całym świecie, w tym m.in. w Wielkiej Brytanii, Rosji czy Dalekim Wschodzie.
Kontynuacja rozwoju Formotivy
Aflofarm był już wcześniej obecny na rynku odżywek - poprzez parasolową linię produktów dla sportowców Formotiva, która powstała w 2015 roku. Twarzą marki jest znana zawodniczka UFC - Joanna Jędrzejczyk.
Formotiva jest pierwszą marką odżywek dla sportowców od firmy farmaceutycznej. Trec zaś jest doskonale rozpoznawalną marką wśród sportowców z bardzo chlubną historią. Jesteśmy przekonani, że dzięki bliskiej współpracy między spółkami dotrzemy jeszcze skuteczniej do sportowców zarówno z marką Trec jak i Formotiva, mówi Piotr Kozakiewicz, Marketing Manager w Aflofarmie.
Aflofarm już od wielu lat jest liderem na rynku OTC (leków bez recepty) w Polsce z takimi markami jak: Neosine, Pulneo, Desmoxan, Diohespan czy Opokan. W swoim portfolio spółka ma leki (na receptę oraz bez recepty), kosmetyki, suplementy diety, a także wyroby medyczne. Poza ciągłym umacnianiem pozycji rynkowej w Polsce, Aflofarm intensywnie rozwija się także na rynkach zagranicznych. Obecnie produkty firmy można kupić w 30 krajach na całym świecie.
Trec jest polską firmą rodzinną, wyspecjalizowaną w produkcji odżywek dla sportowców, żywności funkcjonalnej i odzieży sportowej oraz niekwestionowanym ekspertem na tym polu. W skład grupy Trec Nutrition wchodzi również m.in. marka odzieżowa Trec Wear.