Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o. o. - lider rynku farmaceutycznego w segmencie produktów bez recepty, od kwietnia wstępuje do grona członków Kosmetyczni.PL - jedynej w Polsce organizacji, reprezentującej i wspierającej cele strategiczne przedsiębiorców wyłącznie branży kosmetycznej.

Aflofarm to dynamicznie rozwijająca się polska firma rodzinna, działająca w sektorze ochrony zdrowia już od ponad trzydziestu lat. Będąc promotorem marek takich jak Regenerum, Bioliq, RedBlocker, Medispirant, Iladian, DX2, Silcatil, Aromactiv, Aflofarm jest również liderem kategorii dermokosmetyków (dane za styczeń 2021 wg. PEX).

- Z ogromnym uznaniem przystępujemy do Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Mamy nadzieję na wymianę wiedzy w aspektach prawnych i technicznych, jak również udział w aktywnym monitorowaniu ustawodawstwa branżowego i oddziaływaniu na jego ostateczny kształt. Członkostwo w Kosmetyczni.PL to dla nas również potencjał do wzmocnienia branżowej sieci kontaktów – mówi Hanna Wahl - członek zarządu Aflofarm Farmacja Polska.

Pierwsze doświadczenia na rynku kosmetycznym Aflofarm rozpoczął w 1995 roku. W chwili obecnej w portfolio firmy znajdują się 34 marki kosmetyczne, złożone w sumie ze 132 produktów. Głównymi kanałami dystrybucji są apteki, wybrane drogerie oraz e-commerce. Kluczowe marki kosmetyczne firmy Aflofarm - Regenerum oraz Bioliq były wielokrotnie laureatami konkursów Doskonałość Roku Twojego Stylu czy SuperProdukt Świata Kobiety. Aflofarm intensywnie rozwija sprzedaż na rynkach zagranicznych, dzięki czemu produkty firmy można kupić w 30 krajach na całym świecie.

- Zadowolenie klienta to dla nas kluczowa wartość w rozwoju produktów kosmetycznych. Nasz zespół, złożony w znaczącej części z kobiet dokonuje pierwszej weryfikacji – mówi Hanna Wahl.

Przystępując do grona Kosmetyczni.PL Aflofarm podpisuje również Kodeks Etyki, którego ważnym elementem są rekomendacje, dotyczące reklamy. Kodeks Etyki zobowiązuje firmy członkowskie do przestrzegania dobrych praktyk reklamy kosmetyków, które są respektowane przez Aflofarm w prowadzonych działaniach promocyjnych.

- To dla nas bardzo ważne, że nawet w tak trudnej pandemicznej rzeczywistości kolejne firmy przyłączają się do naszej organizacji. Potwierdza to, że codzienny wysiłek naszego zespołu, skupiony na wsparciu bieżącej działalności firm, projektach techniczno – regulacyjnych i budowie wizerunku branży, przynosi producentom kosmetyków realne korzyści biznesowe. Członkostwo Aflofarm cieszy, tym bardziej, że firma jest liderem w segmencie dermokosmetyków. Idące za tym wiedza i doświadczenie na pewno pozwolą nam na wspólną realizację działań, które przyczynią się do rozwoju całej branży kosmetycznej w Polsce – podkreśla Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Kosmetycznych.PL.

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, jako jedyna organizacja w Polsce, reprezentuje i wspiera cele strategiczne przedsiębiorców wyłącznie branży kosmetycznej. Od 2002 r. jest aktywnym głosem sektora w procesie stanowienia prawa. Współpracuje na co dzień z instytucjami administracji polskiej i europejskiej, a razem z firmami członkowskimi wypracowuje i wdraża rozwiązania, które prowadzą do rozwoju polskiego rynku kosmetycznego, który dziś jest 5 w Unii Europejskiej. Związek należy do Cosmetics Europe – europejskiej organizacji branżowej i Konfederacji Lewiatan. Organizacja pełni również funkcję platformy wymiany doświadczeń – edukuje i szkoli firmy, podnosząc jakość całego sektora. Związek skupia ponad 200 firm, w tym producentów i dystrybutorów kosmetyków, laboratoria, firmy doradcze i ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerów okołobranżowych – dostawców opakowań i surowców.